logo


Κήρυγμα Κυριακῆς 6.11.2016

(Κυριακή Ζ΄ Λουκᾶ)

Ἀπόστολος Κυριακῆς Πρός Γαλάτας α΄ 11-19

 

Κάθε φορά πού γράφεται να κήρυγμα εναι μία μελέτη τς γίας Γραφς. μελέτη ατή ποτελε μία προσπάθεια γιά μία προσέγγιση το θείου καί αώνιου Λόγου το Θεο. Γιά τή συνέχιση τς προσέγγισης ατς εναι παραίτητο νά χουμε πόψη δύο βασικά χαρακτηριστικά τοῦ θείου Λόγου, γιά τά ποία μιλάει σήμερα μεγάλος πόστολος Παλος.

  πόστολος Παλος, γιά νά χαρακτηρίσει τό περί Χριστο κήρυγμα πού κήρυττε στούς εδωλολάτρες, χρησιμοποιε τή λέξη << Εαγγέλιο>>, πού σημαίνει χαρούμενο γγελμα εδηση. Καί μέ τόν τρόπο ατό δίνει τό πρτο βασικό χαρακτηριστικό τοῦ θεϊκο λόγου, πού περιέχει γία  Γραφή, τι εναι γγελμα χαρς!

            Μέ μήνυμα χαρς ρχίζει λη στορία το Εαγγελίου. Τήν νύχτα  πού γεννήθηκε Χριστός, γγελιοφόρος το  ορανο φερε στούς νθρώπους ατή τή χαρμόσυνη εδηση: << δού εαγγελίζομαι μῖν  χαρά μεγάλη τις στέ παντί τῷ λαῷ>> (Λουκ. β’ 10). Γέννηση το ησο ταν ρχή το Εαγγελίου, τό πρτο καί μέγιστο γεγονός χαρς γιά τούς νθρώπους. λλά καί τι ναφέρει στή συνέχεια Λόγος το Θεο, γία γραφή, εναι να παντοτινό γγελμα χαρς. Εναι τό χαρμόσυνο μήνυμα σωτηρίας το κάθε νθρώπου.

ταν λοιπόν κκλησία μς διαβάζει τό Εαγγέλιο τόν πόστολο, μς μεταδίδει να γγελμα χαρς. ταν μόνοι μας, στό σπίτι μας μελετομε τήν Καινή διαθήκη, παίρνουμε να μήνυμα χαρς γιά τήν καθημερινή ζωή μας. να γγελμα το ορανο, πού χαρίζει νάσταση, λπίδα,  ζωή! Καί κάτι κόμα περισσότερο:  ταν φαρμόζουμε στή ζωή μας τό Εαγγέλιο, κομε μελετμε, τότε γινόμαστε  καί  μες χαρούμενοι νθρωποι. Γιατί μέσα στό Εαγγέλιο πάρχει   πηγή τς πραγματικς χαρς γιά τόν νθρωπο. σοι  περιφρονον κατηγορον τήν γία γραφή χουν προκατάληψη δέν τήν χουν γνωρίσει. ς πιχειρήσουν νά νοίξουν τίς σελίδες της καί θά γνωρίσουν κ πείρας τι μέσα της κρύβει τό μήνυμα τς ζως καί τς μεγάλης χαρς γιά τόν νθρωπο κάθε λικίας, φύλου καί φυλς!

            πόστολος στή συνέχεια προχωρε καί σέ να δεύτερο χαρακτηριστικό τοῦ λόγου το Θεο. « Τό Εαγγέλιο λέει δέν εναι νθρώπινο πινόημα κατασκεύασμα. Εναι θεόπνευστο ργο. Γράφτηκε πό τούς γίους ποστόλους, Χάρις σέ εδική ποκάλυψη το Κυρίου ». Πραγματικά! Τό γιο Πνεμα φώτισε τούς ποστόλους νά θυμηθον σο Κύριος δίδαξε καί πραξε καί τούς καθοδήγησε νά τά γράψουν  μέ πόλυτη κρίβεια.

            κατομμύρια βιβλία γράφτηκαν καί τυπώνονται καθημερινά,  τό Εαγγέλιο δέν εναι να πό ατά. Εναι τό να, τό βιβλίο τν βιβλίων, γι’ αυτό καί Λατινόγλωσσοι  χριστιανοί τό λένε, τό βιβλίο (THE BIBLE). Στά νθρώπινα βιβλία γράφονται συνήθως νακρίβειες, πλάνες καί νοησίες, χι λίγες. Στό γραπτό  λόγο το Θεο πάρχει πόλυτη λήθεια, ληθινός κι αώνιος λόγος το Θεο. Τά νθρώπινα βιβλία κόμα γράφονται πό νθρώπους μέ περιορισμένες γνώσεις, μέ μικρές ἤ λάχιστες κανότητες καί δυνάμεις. γία Γραφή γράφτηκε  καί μέ τήν μπνευση καί καθοδήγηση το γίου πνεύματος, πού νίσχυσε καί ξύψωσε τίς νθρώπινες δυνατότητες τν συγγραφέων τν ερν βιβλίων καί πιστολν της. πόστολος Πέτρος βεβαιώνει, τι στό παρελθόν στήν Παλαιά Διαθήκη « ο προφητεες τν προφητν δέν ταν πινοήματα τς νθρώπινης θελήσεως, λλά ο γιοι τοῦ Θεο νθρωποι μίλησαν καί γραψαν τίς προφητεες κάτω πό τήν μπνευση καί καθοδήγηση το γίου πνεύματος » (Β’ Πετρ α΄ 21). Καί πόστολος Παλος γράφει πρός τόν Τιμόθεο « λόκληρη γία Γραφή εναι θεόπνευστη » (Β’ Τιμοθ. γ΄ 16).

            κκλησία μας τό ερό Εαγγέλιο τό ντύνει μέ πίχρυσα καλύμματα καί τά τοποθετε πάνω στήν γία Τράπεζα, κοντά στό σμα καί τό αμα το Κυρίου. ερέας κάθε φορ πού πρόκειται νά διαβάσει τό ερό Εαγγέλιο μέ τή λέξη «Σοφία» πού κφωνε, προειδοποιε τό λαό γιά τή θεϊκή Σοφία πού περιέχει τό εαγγελικόν κείμενο. Κλρος καί λαός, στόν ρθρο τήν Κυριακή, μετά τήν νάγνωση το ωθινο  Εαγγελίου, σπάζεται μέ ελάβεια καί δέος τό ερό Βιβλίο.

  θέση το Εαγγελίου εναι στό κέντρο τς καρδις μας. Σοφία του εναι γιά νά ρυθμίζει καί νά καθοδηγε τήν καθημερινή ζωή μας.