logo


Κήρυγμα Κυριακῆς 11.12.2016

(Κυριακή ΙΑ΄ Λουκᾶ- Τῶν ἁγίων προπατόρων)

Ἀπόστολος Κυριακῆς Πρός Κολοσσαεῖς γ΄ 4-11

Ὅταν Χριστὸς φανερωθῇ, ζωὴ ἡμῶν, τότε καὶ ὑμεῖς σὺν αὐτῷ φανερωθήσεσθε ἐν δόξῃ” (Πρός Κολοσσαεῖς γ΄, 4)

Καθὼς προσεγγίζει ἡ μεγάλη μέρα τν Χριστουγέννων, κκλησία μας θυμᾶται σήμερα τος προπάτορες το Χριστο, τος προγόνους δηλαδ το ησο κατά σάρκα. π τ λλο μέρος πόστολος Παῦλος στή σημεριν περικοπ ναφέρεται στούς πνευματικος πογόνους το Χριστοῦ. Στούς χριστιανούς. Κα ο προπάτορες το Χριστο κα ο χριστιανο χουν δύο κοιν χαρακτηριστικά: τν φάνεια κα τή δόξα. Μέσα στή ζω κα τν στορία συνήθως γνοονται καί τούς σκεπάζει τὸ πέπλο τς φάνειας κα τς λησμοσύνης. Χάρις μως στήν  παρουσία το Χριστοῦ ποκτον δόξα κα νυπέρβλητο μεγαλεο.

            Ο προπάτορες το Χριστο ταν διακεκριμένοι ντρες τς Παλαις Διαθήκης. Σ μία πρώτη μάδα π ατος νήκουν δάμ, νώχ, Νε, Μελχισεδέκ, βραάμ, σαάκ, κα ακώβ. Μετ τν παράδοση το νόμου συναντᾶμε μία λλη μάδα πού τν ποτελον Μωϋσς, αρών, ησος το Ναυή, προφήτης Σαμουήλ  κα βασιλέας Δαβίδ. πειτα ρχεται μάδα τν προφητν: Ὁ σαΐας, ερεμίας, εζεκιήλ, Δανιλ κα ο δώδεκα προφτες, λίας κα λισσαῖος. σειρ ατ τν προπατόρων κλείνει μ τή μικρή μάδα τν συγχρόνων το Χριστοῦ, τν Προφήτη Ζαχαρία, τν γιο ωάννη τν Βαπτιστ κ.τ.λ.

            λοι ατοί, πο τος τιμ σήμερα νομαστικ κκλησία, ν κα διακρίθηκαν στή ζω τους πεσαν στήν φάνεια κα τή λήθη. Μόνο στούς βραίους μειναν γνωστ τ νόματα τους. Γιά τος πόλοιπους λαος ταν γνωστοι.

  πρώτη στή γ  παρουσία το Χριστο, γέννηση δηλαδ το ησο τος φερε λους ξαν στό προσκήνιο τς στορίας. λοι σοι δέχθηκαν κα πίστευσαν στ Χριστό,  γνώρισαν κα τος προγόνους του.

Μελέτησαν τή ζωή τους, διάβασαν τ θεόπνευστα βιβλία τους, τ ποα μάλιστα κκλησία καταχώρησε μέσα στήν πίσημη συλλογ τν ερν βιβλίων, στήν γία Γραφ. Μαζ  κόμα μ τ λόγο το Χριστο πού κηρύχθηκε σ λόκληρη τν οκουμένη, διαδόθηκε φήμη κα λαμψε δόξα κα τν προγόνων του. Ο προπάτορες το Χριστο εναι πι κα ο πρόγονοι λων τν χριστιανν τς οκουμένης. Τ νόματα τους μεταφρασμένα σ λες τίς γλσσες το κόσμου, εναι γνωστ σ κάθε γωνι τς γς κα χουν τιμητικ θέση μέσα στο παγκόσμιο νοματολόγιο. Τ στέρια τν προπατόρων φάνηκα στό στερέωμα το χρόνου μαζ μ τν στέρα τῆς Βηθλεεμ. κτοτε, σελάζουν μ πέρλαμπρη λάμψη σάν φωτειν μετέωρο στόν οραν τς νθρωπότητας.

Οἱ Χριστιανοί  πού δέχτηκαν κα δέχονται τ μήνυμα τς Βηθλεμ κα πίστευσαν στόν ησο εναι κατ πνεμα πόγονοι το Χριστοῦ. λοι ατοί, μέσα στή ζω κα τν στορία χουν τν δια τύχη μ τος   « κατ σάρκα » προγόνους το Χριστο, μερικο π ατος σως εναι γνωστο  κα νομαστοί. Ο πι πολλο μως εναι φανες κα ντελς σημοι κα γνωστοι. ζω δίως λων τν χριστιανν εναι μυστική. Τ νόημα δηλαδ κα ξία τς χριστιανικς ζως πού ζοῦν δέν φαίνονται κ πρώτης ψεως. Τ γεγονότα τς πνευματικς ζως τν χριστιανν δέν παρουσιάζονται π τ μέσα νημερώσεως κα πληροφορήσεως τν νθρώπων. ζω το χριστιανο δέν παίζεται τόσο μπροστ στά μάτια το κόσμου, λλ μπροστ σ ζωνταν παρουσία το Θεο. Γι’ αυτ κα ζω τν χριστιανν σ πολλος μν εναι κατανόητη, σ παρ πολλος δ γνωστη.

            πόστολος μως διακηρύττει σήμερα « ταν Χριστς φανερωθε στήν δεύτερη νδοξη  παρουσία του τότε κα σες θ φανερωθεῖτε  στόν κόσμο μ τιμ κα δόξα». Θ παναληφθε, μ λλα λόγια, τ θαυμαστό  γεγονς τς πρώτης μφανίσεως κα παρουσίας το Χριστο στόν κόσμο. Τότε, ο πρόγονοι το Χριστοῦ λαμψαν κα δοξάστηκαν, πως επαμε. Τώρα, στή δεύτερη παρουσία το Χριστο « θ λάμψουν σάν τν λιο » (Ματθ. ιγ΄43) ο χριστιανοί, ο πόγονοι το Χριστοῦ.

            Ο χριστιανο θ λάμψουν στή βασιλεία το Θεο γιατ θ χουν κα ατο μεταμορφωθεῖ κα γιασθεῖ  μ τή λυτρωτικ χάρη κα τ λεος το μεγάλου προγόνου τους, τοῦ Χριστου. Καθς χουν γίνει διαφανες κα κρυστάλλινοι, θ λάμψουν μπροστ στό φς τς θεϊκῆς δόξας. Τν γιασμ κα τή μεταμόρφωση τν χριστιανν τν περγάζεται διος Χριστός. Κα ταν θ ρθει γιά δεύτερη φορ στον κόσμο, θ ποκαλύψει σ λους τ ργο τς χάριτος του. Θ παρουσιάσει τος προγόνους κα πογόνους του μέσα στά φθαρτο  κα αώνιο φς τς δόξας του. Γι’ ατ ξίζει χι μόνο νά νομάζεται κανες χριστιανς λλ κα νά εναι κα νά ζεῖ  σν ληθινς κα γνήσιος πόγονος το Χριστο