logo


Κήρυγμα Κυριακῆς 29.1.2017

Κυριακή ιζ΄ Ἐπιστολῶν

(Β΄ Κορ. στ΄ 16-ζ΄,1)

 

στάση τν  συγχρόνων νθρώπων μπροστ στ νθρώπινο σμα χαρακτηρίζεται π δύο κρότητες τ σαρκολατρία  κα τς κερδοσκοπίας. πρώτη τάση τ θεοποίει κα τ κάνει εδωλο  τς ποχς. Κα δεύτερη τ συνθλιβε κάτω π τς σύγχρονες ξουθενωτικς συνθκες ζως κα ργασίας.

            μως στ νθρώπινο σμα ξίζει καλύτερη τύχη. Ἡ σημεριν διδαχ το ποστόλου Παύλου μς δίνει φορμ ν κάνουμε μερικς σκέψεις γι τν ρθ ντιμετώπιση το νθρώπινου σώματος.

 Σεβασμός.

            Τ σμα μας, πως κα τ σμα τν λλων νθρώπων, εναι νας κα κατοικία το Θεο! Ατ μᾶς βεβαιώνει πόστολος κα μς πενθυμίζει τν σχετικ πόσχεση το Θεο  «νοικήσω ν ατος». φόσον τ σμα μας εναι νας το γίου Πνεύματος, φείλουμε ν τ ντιμετωπίζουμε μ πόλυτο σεβασμό.

Μ πόσο σεβασμ κα ερ δέος ντιμετωπίζουμε τ Να το Θεο! να μεγαλοπρεπ Να, λλ κα να ταπειν κα φτωχ ξωκκλήσι. ναν κέραιο, λλ κα ναν μισογκρεμισμένο κα ρειπωμένο Ναό……. Μ τν διο σεβασμ πρέπει ν στεκόμαστε μπροστ στ γιές, κέραιο κα μορφο, λλ κα στ σθενικό, νάπηρο κα δύσμορφο σμα. Στς περιπτώσεις δίως πο φυσικ φθορ κα πόνος χουν ρημώσει τ Να το Θεο, ς μν τ λησμονομε, κα τότε κόμη βρισκόμαστε μπροστ στος  Ναούς, στος ποίους φείλουμε κάθε σεβασμό…… Τ σμα, πο εναι καχεκτικ κα δύσμορφο, τ σμα, πο ποφέρει π τν ρρώστια, τ σμα ατ εναι νας ραγισμένος  νας το Θεο, πρς τν ποο φείλουμε τν περιόριστο σεβασμό μας! Ο γέροντες γονες μας, πο πάσχουν π χρόνιες παθήσεις, ο σθενες, ο κατάκοιτοι τν νοσοκομείων κα τν σύλων, εναι κα ατο ναο το Θεο, τος ποίους πρέπει ν σεβόμαστε κα ξυπηρετομε.

 

 

ξυπηρέτηση.

            Εναι διαίτερη τιμ ν ξυπηρετε κανες στ Να το Θεο. Ν φροντίζει γι τν νέγερση κα τν ξωραϊσμ τν καθαριότητα κα τν « επρέπεια » το Οκου το Θεο, λλ κα τν ναστήλωσή του κόμη, ταν χρειάζεται, στε τ να ρειπωμένο Να ν τν ποδίδει κα πάλι στ λατρεία το Θεο! κκλησία τιμ διαίτερα ατος πο διακονον τ Να « γίασον, Κύριε, τος γαπώντας τν επρέπεια το οἴκου Σου », εχεται.

            ταν σχολούμαστε μ τν διατροφή, τ συντήρηση, τν γωγ τ θεραπεία κα νοσηλεία το σώματος, διακονομε τ Να το Θεο.

  μητέρα κα πατέρας πο φροντίζουν γι τ διατροφ κα τ συντήρηση τν παιδιν τους, διακονοῦν τος  μψυχους ναος το Θεο. σκέψη  ατ μπορε ν μεταμορφώσει τν καθημεριν γώνα κα τ φροντίδα τν γονέων κα τ παιδιά τους κα τν ποιαδήποτε προσφορ πρς ατ ν τν κάνει πι πρόθυμη, πι ρεμη, πι προσεκτική.

            γιατρς, δελφ νοσοκόμος, πο μοχθον γι τ θεραπεία κα τ νοσηλεία τν σθενν, ναστηλώνουν ρειπωμένους ναος το Θεο. Κάθε μέλος  κα  ργανο το νθρώπινου σώματος εναι κα μία ψηφίδα το μψυχου Ναοῦ το Θεο πο ξίζει λο τους τ σεβασμ κα τν προσοχή.

            γιασμός.

            νας το Θεο εναι γιος, φιερωμένος στ δόξα κα τ λατρεία το δημιουργο μας. Γι’ αυτ κα τ διατηρομε καθαρ κα μόλυντο π κάθε ρυπαρότητα.

 Τ διο σχύει κα γι τ σμα μας. Λέει πόστολος « ς καθαρίσουμε τος αυτούς μας π κάθε τί πο μολύνει τ σμα κα τ πνεμα μας, κα ς πιδιώκουμε τν γιασμό μας ». γιασμός, ποφυγ δηλαδ κάθε μαρτίας, μεταβάλλει τ σμα μας  σ ναὸ, σ ργανο δοξολογίας το Θεο. τσι κάθε βμα μας γι τν κατάκτηση τς γιότητας εναι κα να « «Ὡσανν » μπροστ στ θρόνο το Θεο. Κάθε σταγόνα δρώτα πο χύνουμε γι τν περνίκηση το παλαιο νθρώπου « σν τος παθήμασι κα τας  πιθυμίες » του, εναι κα να « λληλούϊα » στν ναστημένο Κύριο, πο νίκησε τ θάνατο.

            Γι τ νθρώπινο σμα χριστιανισμς συνιστ σεβασμό, ξυπηρέτηση κα γιασμό. Τ τρία ατ στοιχεα συνθέτουν τν πι γνήσια στάση μπροστ στ σμα το νθρώπου. Κα σοι τηρον τ στάση ατ μέσα στ ζω εναι μία λπίδα γι τ σημεριν νθρωπότητα. λπίδα ν σταματήσει τ κατρακύλισμα τς περιφρονήσεως κα κμετάλλευσης το νθρώπινου σώματος κα φετηρία γι μία νέα ποχή, που τ σμα το νθρώπου θ χει τ σωστή του θέση νάμεσα π τς λλες θικς κα πολιτιστικς ξίες.