logo


Κήρυγμα Κυριακῆς

Ε΄ Νηστειῶν- Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας

2 Ἀπριλίου 2017

(Ἑβραίους θ΄, 11-14)

 

ποκλειστικότητα ησο Χριστο.

     πάρχει κάτι βασικό καί οσιαστικό γιά τόν νθρωπο, πού ποχή μας καί τεχνικός πολιτισμός της δέν μπορε οτε θά μπορέσει ποτέ νά το προσφέρει. Πρόκειται γιά τόν ψυχικό καθαρμό καί τήν λύτρωση πό τήν νοχή τς μαρτίας. Ατό εναι καί θά εναι ποκλειστικό ργο το ησο Χριστο γιά λους τους νθρώπους λων τν ποχν.

     Γιά ατή τήν ποκλειστικότητα μς μιλάει στή σημερινή περικοπή πόστολος Παλος. Πανάρχαιος καί πανανθρώπινος πόθος το ψυχικο καθαρμο καί τς λυτρώσεως δηγοσε τούς νθρώπους σέ αματηρές θυσίες καί λοκαυτώματα. « Τό αμα ταύρων καί τράγων »  ρρεε σάν ποτάμι στούς βωμούς καί τά θυσιαστήρια τς γῆς. Καί μως ο ποταμοί ατή τν αμάτων δέν κατόρθωσαν νά καθαρίσουν τόν νθρωπο πό τόν ψυχικό μολυσμό τς μαρτίας. πόστολος σημειώνει τι τό αμα τν θυσιαζομένων ζώων ἔδινε μόνο σωματικό καθαρισμό  στούς νθρώπους, γιά νά μπορον τσι νά συμμετέχουν στή λατρεία το Θεο.

Τό αμα  το Χριστο ταν κενο πού καθάρισε ριστικά καί γιά πάντα τόν νθρωπο πό τό ρύπο τς μαρτίας. ησος Χριστός            « πρόσφερε τόν αυτόν Του σάν μωμο θῦμα στό Θεό » καί μέ τή θυσία Του ατή, μέ τό δικό του αμα, ξασφάλισε « αώνια λύτρωση » στό νθρώπινο γένος. τι δέν κατόρθωσαν νά πετύχουν τά κατομμύρια τν θυσιν καί ο ποταμοί τν αμάτων ζώων καί νθρώπων, κατάφερε νά τό πετύχει μία γιά πάντα θυσία καί τό τίμιο αμα το Κυρίου ησο πού χύθηκε στό Σταυρό το Γολγοθᾶ!

     Σάν νθρωποι δύνατοι σως χουμε καί μες, δελφοί, τήν ψυχή καί τή συνείδηση μας μολυσμένη καί τραυματισμένη πό πονηρές καί μαρτωλές πράξεις. σως καί δική μας ψυχή νά εναι αχμαλωτισμένη πό κάποιο πάθος, πό κάτι πού εναι ντίθετο πρός τό νόμο καί τό γιο θέλημα το Θεο. Καί γι’ αυτό νιώθουμε νοχοι καί πεύθυνοι. Μερικοί νομίζουν τι ο διασκέδασεις, τά ταξίδια, πασχόληση μέ τήν τέχνη, τή μουσική, τι λα ατά μπορον νά τούς παλλάξουν πό τούς τρομερούς λέγχους τς συνειδήσεως, τι μπορον νά τούς κάνουν νά λησμονήσουν τό κακό τό γκλημα πού καναν. Μεγάλη πλάνη! Γιατί ποιαδήποτε πόρτα καί ν κτυπήσουμε, δέν πρόκειται νά νοίξει γιά νά μς χαρίσει τήν λευθερία πό τό δεσμωτήριο τς συνειδήσεως. Κανείς καί τίποτε δέν μπορε νά μς γλιτώσει πό τό ψυχικό μας μαρτύριο.

 λλοι  πάλι προσπαθον νά γνοήσουν τίς εθύνες πού χουν νώπιον Θεο καί νθρώπων. λλά « πώθηση » ατή τς νοχς στό βάθος το ποσυνείδητου, πως βεβαιώνει σύγχρονη ψυχολογία, προκαλε τά τρομερά «ψυχικά συμπλέγματα», πού κατά καιρούς νεβαίνουν στήν πιφάνεια τς συνειδήσεως καί κατατυραννον τούς νθρώπους.

    Μόνο νας μπορε νά μς λυτρώσει πραγματικά. Εναι ησος Χριστός, σταυρωμένος. πόστολος Πέτρος βεβαιώνει τούς χριστιανούς :« λυτρώθηκα μέ τό τίμιο αμα το Χριστο, πού θυσιάστηκε σάν ρνί σπιλο καί μόλυντο »(Α΄ Πέτρ. α΄, 19).

  Δέν ρκε μως νά κούσουμε τή διακήρυξη τς ποκλειστικότητας το Χριστο στό ργο τς λυτρώσεως. Χρειάζεται καί ποφασιστική πορεία στίς πηγές το καθαρμο.

  λοι τίς γνωρίζουμε. Εναι τά ερά Μυστήρια πού μς χάρισε γαθότητα καί φιλανθρωπία το Θεο μας. Τά ερά Μυστήρια παρέχουν τόν ψυχικό καθαρμό καί τή λύτρωση, διότι ντλον τή χάρη καί τή δύναμη πό τό αμα το Χριστο.

  τσι τό γιο Βάπτισμα καθαρίζει καί παλλάσσει τό βαπτιζόμενο πό κάθε νοχή καί τόν ναγενν πνευματικά. Τό ερό μυστήριο τς μετανοίας καί ξομολογήσεως εναι τό δεύτερο Βάπτισμα, πνευματική κολυμβήθρα, πού καθαρίζει καί πάλι τήν ψυχή πό μαρτίες πού κάνει νθρωπος μετά τό Βάπτισμα. Καί στό γιότατο μυστήριο τς θείας εχαριστίας, πιστός κοινώνει « τό σμα καί τό αμα το Κυρίου ες φεσιν μαρτιν καί ζωήν αώνιον ».

   Στά ερά ατά Μυστήρια πρέπει νά μετέχουμε συχνά γιά νά λυτρωθομε οσιαστικά καί πραγματικά. Κανένας λόγος καί κανένας δισταγμός δέν πρέπει νά μς κρατ μακριά πό τοτες τίς πηγές το καθαρμο καί τς πνευματικς ναγεννήσεως.

   συμμετοχή στά ερά μυστήρια εναι παραίτητη καί γιά ναν λλο σοβαρό λόγο. Διότι μς ξιώνουν νά πλησιάζουμε καί νά λατρεύουμε τόν γιο Θεό μας. «Ες τό λατρεύειν  Θεό ζῶντι», πως τονίζει πόστολος. Μόνο μέ καθαρμένη ψυχή  καί για χείλη  μπορομε νά προσεγγίζουμε καί νά μνομε τόν Θεό μας.   μεγάλη βδομάδα πλησιάζει. Πς θά ποδεχθομε τόν σταυρωμένο ησο; Πς θά νιώσουμε βαθιά τά Πάθη καί τήν νάσταση το Χριστο μας; Μόνο « μέ καθαρές ψυχές καί κηλίδωτα χείλη », πως λέει νας ραος μνος τς κκλησίας μας. ς καθαρθομε, λοιπόν, δελφοί μου.