logo


Ἐκκλησία καί Κόσμος

τοῦ Μητροπολίτου Καισαριανῆς, Βύρωνος καί Ὑμηττοῦ Δανιήλ

 

 

Ἐκκλησία καί Κόσμος εναι δύο πνευματικές καταστάσεις μέ ντίθετα χαρακτηριστικά πού μία ναιρεῖ τήν λλη. κκλησία πάρχει καί ργάζεται γιά νά μετατρέψει τόν Κόσμο σέ κκλησία. Ὁ Κόσμος ντιστέκεται καί πιδιώκει νά λλοιώσει μέ τό φρόνημά του τό θος τς κκλησίας, νά τήν ἐκκοσμικεύσει.

1. Ἡ ννοια το Κόσμου στήν γία Γραφή

α΄. Γιά νά κατανοήσουμε βαθύτερα καί οσιαστικώτερα τήν σχέση τῆς κκλησίας μέ τόν Κόσμο, φείλουμε νά μελετήσουμε τά κείμενα τς γίας Γραφς στήν ποία λέξη Κόσμος χρησιμοποιεται μέ μφισημία.

Ἡ μία ννοια περιγράφει τόν Κόσμο (στολίδι) ς τό ξοχο δημιούργημα πού πλασε Θεός στίς ρχες τῆς δημιουργίας μέ τήν νέργεια το Λόγου Του, μέ σκοπό νά μαρτυρε γιά τόν Θεό. Ὁ νθρωπος ξεπερν τήν ξία λοκλήρου τοῦ Κόσμου κατά τήν γνήσια διδασκαλία το Κυρίου μας.

Στήν δεύτερη ννοιά του Κόσμος ναφέρεται ς λληλέγγυος μέ τόν μαρτωλό καί βρίσκεται στήν ξουσία το Διαβόλου. Συνεχς ποκαλύπτεται μαρτία το Κόσμου, μία συσσωρευμένη κατάσταση πό ρχές μίσους καί πιστίας, πέτρα σκανδάλου γιά ὅποιον θελε νά εἰσέλθει στήν βασιλεία το Θεοῦ.

β΄. Μέ τό μυστήριο τῆς ἐνανθρωπήσεως το Υἱοῦ το Θεο ρχίζει μία νέα περίοδος γιά τόν Κόσμο. Ὁ Υἱός το Θεο λθε γιά νά νικήσει τόν Κόσμο το κακο πού τόν κυβερν ὁ Διάβολος καί νά ρει τήν μαρτία το κόσμου, στε νά λυτρωθεῖ ἀπό τήν ἐξουσία το Διαβόλου καί νά νανεωθεῖ

 

2. Ἡ σχέση τῶν Χριστιανῶν μέ τόν Κόσμο.

α΄.Σέ σχέση μέ τόν Κόσμο οἱ Χριστιανοί βρίσκονται στήν ἴδια περίπου κατάσταση πού βρισκόταν Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός στήν διάρκεια τς πίγειας ζως Του. Δέν νήκουν στόν Κόσμο κι ὅμως ζον στόν Κόσμο. Ὁ Κύριός μας ησος Χριστός δέν παρακαλεῖ τόν Πατέρα Του νά τούς ποσύρει «κ το κόσμου», λλα μόνο νά τούς φυλάξει «κ το πονηρο».

β΄. Οἱ Χριστιανοί ζον χωρισμένοι πό τόν Κόσμο. Θά χρησιμοποιον τόν Κόσμο σάν νά μήν τόν χρησιμοποιον. Ὁ κανόνας ατός ὅπως διατυπώθηκε πό τόν πόστολο Παλο (Πρός Κορινθίους Α΄ ζ΄ 29 καί ἑξῆς) δηλώνει τήν βαθιά ποδέσμευση το πιστο ἀπό τόν Κόσμο πού κορυφώνεται στήν ποταγή του κατά τήν μοναχική καθιέρωση.

γ΄. Οἱ Χριστιανοί ναλαμβάνουν καί μία ερή ποστολή γιά τόν Κόσμο πού εναι αἰχμάλωτος τῆς μαρτίας. Ὁ Χριστιανός στέλνεται στόν Κόσμο γιά μία μαρτυρία ὅμοια μ’ κείνη τοῦ Κυρίου, καλεῖ τούς ἀνθρώπους νά ἀπορρίψουν  τόν Κόσμο πού ξουσιάζεται πό τόν Διάβολο καί νά νταχθοῦν στήν κκλησία πού χει ς κεφαλή τόν Ἰησοῦ Χριστό.

δ΄. Ὅσο θά διαρκεῖ παροσα ζωή νάμεσα στόν Κόσμο καί στούς Χριστιανούς, θά πικρατεῖ μία νταση πού Κόσμος θά πολεμεῖ κατά τν πιστν. στόσο ς τήν μέρα τς ριστικς διαλογς οἱ πήκοοι τς Βασιλείας το Θεο καί οἱ πήκοοι το πονηρο θά παραμένουν νακατεμένοι, ὅπως τό σιτάρι μέ τά ζιζάνια στόν γρό τοῦ Θεο, πού εναι δημιουργία Του.

Τήν μέρα κείνη τήν νδοξη καί πιφαν Θεός θά κρίνει τόν Κόσμο καί θά καλέσει τούς κλεκτούς νά ζήσουν καί νά κληρονομήσουν αἰώνια να νανεωμένο Κόσμο.

                                                                                                   Δημοκρατία 1.11.2014