logo


ΤΟ ΣΩΜΑΤΙΔΙΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ

ΚΑΙ ΤΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ

του Μητροπολίτου Καισαριανής, Βύρωνος και Υμηττού Δανιήλ

17.2.2013

 

Οἱ κορυφαῖοι ἐπιστήμονες παγκοσμίως τῆς Φυσικῆς ἐπιβεβαίωσαν ὅτι μέ τό πείραμα στό Μεγάλο Ἐπιταχυντή Ἀδρονίων στό CERN τῆς Αὐστρίας ἀνακάλυψαν ἕνα νέο σωματίδιο πού τό εἶχε προβλέψει Χίγκς καί φέρει τό ὄνομα του «τό σωματίδιο Χίγκς», καί ἀποκλήθηκε ἀπό τόν Leon Lederman ὡς «τό σωματίδιο τοῦ Θεοῦ».

   Τό σωματίδιο εἰκάζεται ὅτι εἶναι μποζόνιο. Σύμφωνα μέ τήν θεωρία τοῦ μοντέλου τῆς Φυσικῆς πού περιγράφει τόν φυσικό κόσμο καί ἐξηγεῖ κάθε φυσικό φαινόμενο πάνω στήν Γῆ καί τίς διεργασίες πού συμβαίνουν στόν Ἥλιο καί σέ κάθε ἀστέρα πού βλέπουμε στόν νυχτερινό οὐρανό καί εἰδικότερα ἐξηγεῖ  πῶς τά διάφορα σωματίδια τῆς ὕλης ἀποκτοῦν μάζα καί ξεχύνονται στό σύμπαν κατευθυνόμενα ἀπό διάφορες δυνάμεις γιά νά δημιουργήσουν μέ τήν συμπεριφορά τους τόν κόσμο. Ἄν δέν ὑπῆρχε ἡ μάζα ὅλα τά σωματίδια ἀπό τό μικρότερο μέχρι τό μεγαλύτερο θά περιφερόταν μέ ταχύτητα τοῦ φωτός χωρίς νά ὑπάρχει τίποτε τό ὑλικό, χειροπιαστό στό Σύμπαν. Μέ τό πείραμα στό CERN ἐπιδιώκεται νά ἐξηγηθεῖ ἡ δημιουργία τοῦ σύμπαντος κόσμου

Ὁ ἐπιστήμονας πού ἐπενόησε τό σωματίδιο αὐτό στήν θεωρία τῆς Φυσικῆς πρίν πενήντα περίπου χρόνια Πίτερ Χίγκς δηλώνει ἄθεος καί δέν τοῦ ἄρεσε ἡ ὀνομασία τοῦ σωματιδίου «σωματίδιο τοῦ Θεοῦ». Ὡστόσο μέ αὐτή τήν ὀνομασία εἶναι γνωστό.

* * * * *

   Ἐπειδή διάφοροι μέ τό ἄκουσμα τῆς εἰδήσεως ἄρχισαν νά πανηγυρίζουν ὅτι καταρρίπτεται ἡ διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς γιά τόν Θεό καί τήν δημιουργία τοῦ κόσμου ὀφείλουμε νά ἐπισημάνουμε:

   1. Οἱ ἐπιστῆμες καί οἱ ἐπιστήμονες μέ τήν ἔρευνα τους ἀνακαλύπτουν καί καθιστοῦν γνωστούς τούς νόμους τῆς φύσεως πού διέπουν τά διάφορα δημιουργήματα ἔμψυχα καί ἄψυχα, ὀργανικά καί ἀνόργανα. Ἀσφαλῶς αὐτούς τούς νόμους δέν τούς ἔθεσαν οἱ ἴδιοι οὔτε δημιουργήθηκαν μόνοι τους αὐτόματα.

 

   2. Ἡ ἐπιστημονική ἔρευνα εἶναι ἐπαινετή καί ἀξιοσέβαστη καί δέν ἐπηρεάζει τήν πίστη πού εἶναι «ἔλεγχος πραγμάτων μή βλεπομένων» (Πρός Ἑβραίους ιγ΄ 1).

 

   3. Ἡ ἔρευνα καί τό πείραμα πού ἐξετάζουν ὅσα ἐμπίπτουν στό πεδίο τῆς Φύσεως ἀδυνατοῦν πολλάκις νά ἐξηγήσουν ὅλα τά φυσικά φαινόμενα. Πολύ περισσότερο ἡ Φυσική, ὅπως προσδιορίσθηκε ἀπό τόν Ἀριστοτέλη, ἀδυνατεῖ νά ὑπερβεῖ τά ὅριά της καί νά εἰσέλθει στά μεταφυσικά.

   Τό πεπαρασμένο τῆς γνώσεως καταφαίνεται ὅταν διαπιστώνουμε ὅτι ἐνῶ οἱ ἐπιστήμονες γνωρίζουν ποιοί νόμοι δημιουργοῦν τήν μάζα τῶν σωμάτων μέ τά πειράματα ἀκόμα δέν ἐπέτυχαν νά δώσουν μάζα

 

4. Ἐφ’ ὅσον μέ τό πείραμα εὑρευνῶνται τά τοῦ κόσμου καί τῆς παρούσης ζωῆς ὅσοι διατείνονται ὅτι ἡ ἀνακάλυψη τοῦ σωματιδίου ἀναιρεῖ τήν θεωρία πού δέχεται ἡ πιστεύουσα στό Θεό κοινότητα, ὅτι ὁ σύμπας κόσμος εἶναι δημιούργημα τοῦ Θεοῦ «ἐκ τοῦ μή ὄντος», ἐκ μή προϋφεστώσης ὕλης καί ὅτι ὁ Θεός δημιούργησε τήν ὕλη καί τίς μορφές της, οὐσιαστικά ὑπερβαίνουν ἐνδοκοσμικά τά ὅρια τῆς Φυσικῆς καί ἐπιχειροῦν στηριζόμενοι στούς φυσικούς νόμους νά ἀποφανθοῦν γιά ἐκεῖνα «ἅ ὁ Πατήρ ἔθετο ἐν τῇ ἰδίᾳ ἐξουσίᾳ» (Πράξεων α΄ 7).

 

    

   5. Ἡ Φυσική ἀσχολεῖται μέ τό «σωματίδιο τοῦ Θεοῦ» ἡ Ἐκκλησία ὅμως ζεῖ μέ τό Σῶμα καί  τό Αἷμα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ. Μᾶς τό παρέδωσε ὁ Κύριός μας Ἰησοῦς Χριστός γιά νά ἑνωθοῦμε μαζί Του καί νά μετέχουμε στήν ζωή τοῦ Θεοῦ.

 

6. Σύμφωνα μέ τήν Καινή Διαθήκη τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ διαδραματίζει βασικό ρόλο στό μυστήριο τῆς λυτρώσεως τοῦ ἀνθρώπου. Ἡ ἔκφραση ὅμως αὐτή ἔχει πολλές σημασίες. Δηλώνει ἄλλοτε τό ἀτομικό Σῶμα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἄλλοτε τό εὐχαριστιακό Σῶμα Του ἄλλοτε πάλι τό Σῶμα τοῦ ὁποίου ὅλοι εἴμαστε μέλη Του καί αὐτό εἶναι ἡ Ἐκκλησία.  

 

7. Τό πείραμα CERN ἔχει ἐνδοκόσμια χαρακτηριστικά. Τό Σῶμα τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ μᾶς ἀνοίγει λυτρωτικά τῆς πύλες τῆς αἰωνιότητος καί τῆς ἀφθαρσίας. Ἡ ὕλη φθείρεται καί καταστρέφεται. Ὁ Χριστός μένει στόν αἰώνα.

 

   8. Ὁ πιστός ἐκτιμᾶ τό πείραμα τῶν ἐπιστημόνων ἐντάσσοντας το στίς ἐνδοκοσμικές  διαστάσεις καί ἑνώνεται μέ τό Σῶμα τοῦ Χριστοῦ γιά νά διαβεῖ τήν πύλη τῆς αἰωνιότητος καί τῆς ἀφθαρσίας.

Τά σώματά μας ἐπειδή ἑνώνονται ὅταν συμμετέχουμε στά μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας μας μέ τό δοξασμένο Σῶμα τοῦ ἀναστημένου Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ θά  εἰσέλθουν μαζί μέ τόν Χριστό, ὅταν ἀναστηθοῦν στόν καινούργιο ἄφθαρτο καί αἰώνιο κόσμο τῆς βασιλείας Του, πού θά εἶναι ἀπαλλαγμένος ἀπό κάθ κακία, πονηρία καί τό κακό γενικῶς, ἀπό τήν φθορά τίς ἀσθένειες, τίς θλίψεις, τόν πόνο καί τά δάκρυα.

   «Ὁ Χριστός θά μετασχηματίσει τό σῶμα τῆς ταπεινώσεως ἡμῶν εἰς τό γενέσθαι αὐτό σύμμορφο τοῦ σώματος τῆς δόξης αὐτοῦ» (Πρός Φιλιππησίους γ΄20 κ.ἕξ). Μέ τήν ἀπολύτρωσή μας θά ὁλοκληρωθεῖ ὁ ρόλος τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ.